Missie

“Samen bieden we elk kind het beste perspectief op groei & ontwikkeling” is de slogan van Stichting Goud. De Borgschool draagt hier volop aan bij.

Het is ons doel om kinderen cognitief en sociaal uit te dagen en te begeleiden in hun ontwikkeling, zodat ze kunnen doorstromen naar een passende vorm van vervolgonderwijs. Gelet op het eerste vinden wij taal en rekenen van groot belang, hier ligt de basis. Gezien het tweede genoemde besteden we ruim aandacht aan het laten groeien van de leerlingen tot volwaardige en respectvolle burgers. Naast kennisoverdracht werken wij aan praktische vaardigheden waarin kinderen zich op cultureel, creatief en fysiek gebied ontwikkelen. Zo ontdekken alle kinderen waar ze goed is zijn of kunnen worden!

Op onze school is ieder kind slim!

De Borgschool is een christelijke basisschool voor kinderen van 4 t/m 12 jaar. Wij hanteren het leerstofjaarklassensysteem, met ruime aandacht voor het individuele kind. Onze school staat open voor alle kinderen die aangemeld worden tenzij het schoolondersteuningsprofiel, het SOP, verheldert dat wij een kind de juiste ondersteuning c.q. het juiste onderwijs niet kunnen bieden.

Onze slogen

Op de Borgschool is iedere leerling slim!

Onze kernwaarden

Vertrouwen

Vertrouwen is een basisvoorwaarde om je te kunnen ontwikkelen en speelt een grote rol in onze pedagogische aanpak. We waarderen elkaar en bieden elkaar veiligheid, respect en vrijheid. Ieder geeft zo invulling aan eigen verantwoordelijkheden, om samen onze pedagogische en onderwijskundige doelen te halen. We hebben daarbij hoge verwachtingen van onszelf, ouders en kinderen. We mogen en kunnen elkaar aanspreken, om elkaar te ondersteunen waar mogelijk.

Verbinding

Vanuit een besef van wederzijdse afhankelijkheid werken we samen. We willen en kunnen van elkaar leren; kinderen, ouders en als professional en binnen de stichting met teams, externe professionals en maatschappelijke partners. We staan in verbinding met elkaar en onze omgeving. We luisteren écht naar elkaar, hebben oog voor het welzijn, de kwaliteiten en ideeën van collega's. Wij participeren in externe netwerken vanuit een gezamenlijke ambitie. Ieder kind krijgt op onze school de mogelijkheden om te ontdekken wie hij of zij is, om zelfstandigheid en verantwoordelijkheid te ontwikkelen en om de eigen talenten tot bloei te laten komen, binnen en buiten onze school. Wij staan midden in de maatschappij. Om dit te realiseren is samenwerking de sleutel: tussen kinderen, ouders, collega’s en externe professionals of verbanden. Zo werkt iedereen vanuit eigen kracht, mogelijkheden en expertise aan dit gezamenlijk ideaal.

Ambitie

Met gezamenlijke doelen als vertrekpunt draagt iedereen bij aan de kwaliteit van het onderwijs op de Borgschool. We stimuleren de kinderen én elkaar in het bereiken van de best mogelijke resultaten. Daarom werken we vanuit een onderzoekende houding, stimuleren we groei vanuit de zone van naaste ontwikkeling en hebben we hoge verwachtingen van zowel de professional als het kind. Altijd met oog voor het welbevinden van het individu. Door continu te leren, worden we samen steeds beter, waardoor we het beste perspectief bieden op groei en ontwikkeling. De Borgschool is een school waar het kind centraal staat. Kinderen zijn verschillend in talent, in vaardigheden, in gedrag. Dat vraagt van ons als team een grote bekwaamheid: we moeten aan alle leerlingen het beste geven. We willen dat ze met plezier naar onze school gaan. Niet alleen het onderwijzen is van belang, maar ook de leergierigheid en nieuwsgierigheid van de leerlingen. Kinderen moeten geprikkeld worden, keuzes kunnen maken en op eigen niveau leerstof aangeboden krijgen, waardoor ze zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze leerlingen krijgen naarmate ze ouder worden steeds meer de regie over hun eigen leerproces. Daarvoor is een stimulerende leeromgeving gecombineerd met een duidelijke structuur nodig. Ook wij zijn lerend en blijven bezig met onze ontwikkeling.